agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie śledząc regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – kluczowe – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od programowania, copywritingu, projektowania graficznego oraz kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Firma SEO – transparentność jej prac to podstawa

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w toku doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się ciekawym portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często znajduje się dział z historią tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy powinno się przeanalizować studia takich przypadków, żeby samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Rzetelna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, ale również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Następny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dodatkowe dane o firmie, potrzebne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie można odszukać tak po prostu online, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za usługi firmy SEO – jakich ofert unikać

Przezornie należy potraktować firmy SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top5). To nadal całkiem popularny model rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim zagrożeniem – można bowiem uzyskać szybki efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, by przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie przedstawione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo mniejsze.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]