Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej
SEO audyt - usługa na miarę waszych potrzeb.
Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem przeróżnych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się strony, metadane i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Poza samym wskazaniem nieprawidłowości i błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, dostępności, zawartości strony, jak również prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by odnalazła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – płatny, a może darmowy?
W internecie można znaleźć sporo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i za darmo wykonać audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Długo by wymieniać. Okrojone dema czy też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Wiele błędów (np. w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać z reguły od tygodnia do ok miesiąca. Czas na przekazanie raportu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne błędy ukryte w witrynie. Jeśli strona została postawiona na platformie pokroju Magento czy Shoper lub na ogólnodostępnym szablonie, to problemów do naprawienia może być dużo. Gdy witryna powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.
Audyt SEO – co wykaże, gdy będzie wykonany uważnie
Starannie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć mnóstwo błędów strony, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]