Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP
Szukasz dobrej oferty private blog network? Nie zwlekaj! Wystarczy kliknąć na ten link.
By konsument odkrył twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne fachowe i przydatne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network i ich minusy oraz zalety
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są zwykle wykorzystywane jako część rozbudowanej strategii reklamowej, co wypada silnie podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem trzeba poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci serwisów znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail czy telefon oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność oryginalnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z prawem, bieżącymi informacjami medycyną czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO