Popularne rodzaje pozycjonowania – lokalne, okresowe i long tail
Zamów pozycjonowanie stron internetowych na seo4.net.
Istnieją trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Dziecka czy koncert popularnego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 5 szara,
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Stare Miasto”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]